09931522482
info@abravi.ir
فارسی flag
فارسی
یک زبان را انتخاب کنید
فارسی flag
فارسی
0
Konkourgram.com انجمن شبکه‌های اجتماعی

What is social media?

Camelia Schofield
Camelia Schofield
4 تیر 1401 00:41
7 پست‌ها
4 اعضای فعال
Camelia Schofield

Camelia Schofield

کاربر قدیمی
کاربر برتر انجمن
پست: 3
عضو از زمان: 22 اسفند 1399

Social media is a collective term for websites and applications that focus on communication, community-based input, interaction, content-sharing and collaboration.


People use social media to stay in touch and interact with friends, family and various communities. Businesses use social applications to market and promote their products and track customer concerns.


Business-to-consumer websites include social components, such as comment fields for users. Various tools help businesses track, measure and analyze the attention the company gets from social media, including brand perception and customer insight.


Social media has enormous traction globally. Mobile applications make these platforms easily accessible. Some popular examples of general social media platforms include Twitter, Facebook and LinkedIn.


What are the business applications of social media?

In business, social media is used to market products, promote brands, connect to customers and foster new business. As a communication platform, social media promotes customer feedback and makes it easy for customers to share their experiences with a company. Businesses can respond quickly to positive and negative feedback, address customer problems and maintain or rebuild customer confidence.


Social media is also used for crowdsourcing. That's the practice of using social networking to gather knowledge, goods or services. Companies use crowdsourcing to get ideas from employees, customers and the general public for improving products or developing future products or services.

4 تیر 1401 | 00:41
0 لایک
Camelia Schofield

Camelia Schofield

دانش پژوه
کاربر قدیمی
کاربر برتر انجمن
پست: 3
عضو از زمان: 22 اسفند 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi

What are the different types of social media?


4 تیر 1401 | 00:42
0 لایک
Ricardo Dave

Ricardo Dave

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده باتجربه
کلاس‌های طلایی
فروشنده برتر
پشتیبانی فوق‌العاده
پست: 2
عضو از زمان: 6 تیر 1400
موقعیت مکانی: France/Île-de-France
پاسخ به Camelia Schofield

What are the different types of social media?


The four main categories of social platforms are these:


Social networks. People use these networks to connect with one another and share information, thoughts and ideas. The focus of these networks is usually on the user. User profiles help participants identify other users with common interests or concerns. Facebook and LinkedIn are good examples.


Media-sharing networks. These networks focus is on content. For example, on YouTube, interaction is around videos that users create. Other media-sharing networks are TikTok and Instagram. Streaming platforms like Twitch are considered a subset of this category.


Community-based networks. The focus of this type of social network is in-depth discussion, much like a blog forum. Users leave prompts for discussion that spiral into detailed comment threads. Communities often form around select topics. Reddit is an example of a community-based network.


Review board networks. With these networks, the focus is on a review, usually of a product or service. For example, on Yelp, users can write reviews on restaurants and endorse each other's reviews to boost visibility.

4 تیر 1401 | 00:44
0 لایک
Ricardo Dave

Ricardo Dave

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده باتجربه
کلاس‌های طلایی
فروشنده برتر
پشتیبانی فوق‌العاده
پست: 2
عضو از زمان: 6 تیر 1400
موقعیت مکانی: France/Île-de-France
پاسخ به Camelia Schofield

What are the different types of social media?


چهار دسته اصلی پلتفرم‌های اجتماعی این‌ها هستند:


شبکه‌های اجتماعی. افراد از این شبکه‌ها برای ارتباط با یکدیگر و اشتراک‌گذاری اطلاعات، افکار و ایده‌ها استفاده می‌کنند. تمرکز این شبکه‌ها معمولاً روی کاربر است. پروفایل‌های کاربری به افراد کمک می‌کنند تا دیگر کاربران با علایق یا دغدغه‌های مشترک را پیدا کنند. فیسبوک و لینکدین نمونه‌های خوبی هستند.


شبکه‌های اشتراک‌گذاری محتوا. تمرکز این شبکه‌ها روی محتواست. مثلاً در یوتیوب، تعامل حول ویدیوهایی است که کاربران تولید می‌کنند. سایر شبکه‌های اشتراک‌گذاری محتوا شامل تیک‌تاک و اینستاگرام هستند. پلتفرم‌های استریم مثل توییچ زیرمجموعه‌ای از این دسته محسوب می‌شوند.


شبکه‌های مبتنی بر جامعه. تمرکز این نوع شبکه‌ها روی بحث‌های عمیق است، شبیه به انجمن‌های وبلاگی. کاربران موضوعاتی را مطرح می‌کنند که به بحث‌های مفصل تبدیل می‌شود. معمولاً حول موضوعات خاص، جوامع شکل می‌گیرند. ردیت نمونه‌ای از این نوع شبکه‌هاست.


شبکه‌های بررسی و نقد. تمرکز این شبکه‌ها روی بررسی‌هاست، معمولاً دربارهٔ یک محصول یا خدمت. مثلاً در یلپ، کاربران می‌توانند دربارهٔ رستوران‌ها نظر بدهند و بررسی‌های یکدیگر را تأیید کنند تا دیده شوند.

4 تیر 1401 | 00:44
0 لایک
Jessica Wray

Jessica Wray

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده متخصص
کلاس‌های طلایی
پرفروش
پشتیبانی فوق‌العاده
کاربر برتر انجمن
پست: 4
عضو از زمان: 14 آبان 1399
موقعیت مکانی: France/Île-de-France

What are enterprise social media best practices?


4 تیر 1401 | 00:45
0 لایک
Jessica Wray

Jessica Wray

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده متخصص
کلاس‌های طلایی
پرفروش
پشتیبانی فوق‌العاده
کاربر برتر انجمن
پست: 4
عضو از زمان: 14 آبان 1399
موقعیت مکانی: France/Île-de-France

بهترین روش‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی در سازمان‌ها چیست؟


4 تیر 1401 | 00:45
0 لایک
Kate Williams

Kate Williams

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده متخصص
کلاس‌های طلایی
فروشنده برتر
پشتیبانی عالی
پست: 4
عضو از زمان: 25 آبان 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi
پاسخ به Jessica Wray

What are enterprise social media best practices?


It is important for companies to have a social media strategy and establish social media goals. These help to build trust, educate their target audience and create brand awareness. They also enable real people to find and learn about a business.

4 تیر 1401 | 00:45
0 لایک
Kate Williams

Kate Williams

مدرس
کاربر قدیمی
فروشنده متخصص
کلاس‌های طلایی
فروشنده برتر
پشتیبانی عالی
پست: 4
عضو از زمان: 25 آبان 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi
پاسخ به Jessica Wray

What are enterprise social media best practices?


مهم است که شرکت‌ها یک استراتژی رسانه اجتماعی داشته باشند و اهداف مشخصی برای آن تعیین کنند. این کار به ایجاد اعتماد، آموزش مخاطبان هدف و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود افراد واقعی بتوانند یک کسب‌وکار را پیدا کرده و درباره‌اش اطلاعات کسب کنند.

4 تیر 1401 | 00:45
0 لایک

ورود به سیستم برای پاسخگویی

لطفا برای پاسخ به این موضوع وارد شوید

ورود